Välkommen till min blogg!

Följ med mig som utbytesstudent i Monroe, Louisiana 2011/2012!
Hur är det att lämna sin familj ett år när man precis slutat nian? Är High School som det ser ut på film?
Är prom så fantastiskt som det låter?
Jag ska berätta allt!
Undrar ni något eller har några frågor så är det bara att kommentera!

lördag 24 september 2011

The fair

Förlåt för att jag inte uppdaterade igår, hade fuullt upp!

Efter skolan igår (som var vädigt rolig) blev jag hämtad av Hollys mamma som gav mig en tour av heeeela Monroe och West Monroe, väldigt trevligt. Sen blev jag frågad om jag ville följa med Caetano (brasilianska utbytesstudenten) och hans host family till "the fair" som precis kom till stan, känns verkligen som en film!! haha Och skulle jag säga nej till det? Tror inte det! Vi åkte karuseller och åt friterat smör, japp du läste rätt FRITERAT SMÖR!! Jag och Caetano såg skylten och vi var båda överens att det gick över gränsen men då bjöd ägaren oss på en eftersom han sa att det var sååå gott! Det smakade som friterat smör. Hade en jätterolig kväll, ska försöka få tag på bilderna Caetano tog när vi åkte i en karusell, så himla roliga bilder! Sen var det snabbt i säng.

Idag fick alla sina yearbooks i skolan och då fick dem ungefär 20 minuter på sig att signera varandras böcker, jag och Philipp (tyska utbytesstudenten) kände oss som kändisar där vi satt på läktaren för aaaaaaalla ville att vi skulle signera deras böcker! haha Idag gick jag även med i Art club, vet inte riktigt vad man gör där men det blir nog roligt! Får lägga upp en bild på den coola Art club t-shirten sen.
Efter skolan åkte vi hem och la oss vid poolen i sooolen, åt middag på en mexikansk restaurang och satte oss och kollade på tv med det svenska godiset som fanns kvar, muums!

Imorgon ska jag upp runt fem på morgonen för jag och de andra utbytisarna ska ha comuntity service imorgon, vi ska hjälpa till att dela ut vatten flaskor till folket som springer ett lopp för bröstcancerfonden. Sen ska jag förmodligen gå och se Lion King 3D med Caroline, Mackenzie & Haley vilket ska bli suuperroligt!

Lite bilder från idaag:






Från mitt fönster

Var lite rådjur i vår trädgård igår, men man ser dem inte så tydligt på bilden:


x

3 kommentarer:

  1. Heeej gumman, det ser myyys ut! Alskar dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Darling, Just nu måste jag säga att jag är mest avundsjuk på pooooolen och sooooolen. <Puss puss puss Mamma

    SvaraRadera
  3. Åhh, du verkar ha det helt fantastiskt underbart!! xx

    SvaraRadera