Välkommen till min blogg!

Följ med mig som utbytesstudent i Monroe, Louisiana 2011/2012!
Hur är det att lämna sin familj ett år när man precis slutat nian? Är High School som det ser ut på film?
Är prom så fantastiskt som det låter?
Jag ska berätta allt!
Undrar ni något eller har några frågor så är det bara att kommentera!

lördag 22 oktober 2011

Pink out Day!

Okej, först måste jag bara berätta om igår!
Holly skulle åka och hämta en stol i Jackson, Mississipi och frågade om jag ville följa med, jag sa "Holly, I have school tomorrow!" "I know but you can be sick if you want to!" haha så det blev en liten road trip till Jackson, vi shoppade lite och sen åt vi lunch på corner bakery, gryyymt gott! Det var en mysig dag.

Idag var det ju pink day och eftersom att jag älskar att klä ut mig så körde jag fullt ut, Rosa linne, rosa juicy dress, rosa strumpor och rosa skor. Vi hade även ett peprally i gymnasiksalen efter skolan och då utnämnder de två stycken som har haft bäst utklädnad, vem behöver då gå fram framför hela skolan i sin rosa utstyrsel och ta emot ett pris? Jo, jag!! Haha
Jag vann en påse med godis plus ett presentkort från Chica-fil-A! (En snabbmatskedja här) på 10 dollar, det är inte illa pinkat av en trähäst. (Eller hur Birgitta?)

Ikväll är det football game, GO EAGLES!!

Och måste bara säga att jag älskar min underbara, helt fantastiska, syster Celina!! Hon är bara Bäst!

Moi


x

4 kommentarer:

  1. Heeej Cecilia!
    det känns verkligen som att du har det heeeeeelt underbart. måste erkänna att jag är grymt avundsjuk på att höra om ditt liv (poolen...värmen...miljön) just nu. Höllviken...blåst... regn....10grader.... idag är undantaget; sol & 12 plus! skönt!!! emma & mathilda är i göteborg den här helgen och min pappa är här i skåne. omvända världen. jag åker ner till paris nästa helg och hälsar på johanna. ska bli mysigt att se hur hon har det. annars är det det vanliga ekkorrhjulet som gäller just nu. må gott! massor av kramar / hans ps min pappa hälsar oxå :-)

    SvaraRadera
  2. Min underbara ÄLSKLING!!! vad mycket kul saker som händer hela tiden. Det verkar vara precis som man ser i alla filmer... Njuut njuut njuut! Du kanske får vara den som lär alla i Sverige att ha olika temadagar och annat vardagskul.
    Just nu är veckorna roligare än helgerna här hemma. Älskar och saknar dig över allt annat!!! Puss puss puss Mamma

    SvaraRadera
  3. Heej min älskling, nä skoja. tänkte vara den tredje som komenterar på din blogg under samma kväll och under samma tak (?) nu tänkte jag också skriva en heel uppsats om hur bra du verkar ha det och hur tråkigt och fattigt Sverige är! neh skoja. saknar dig! x celli

    SvaraRadera
  4. Hej Cecilia !
    Vet inte om min förra kommentar nådde dig men jag sade :
    Kul att du trivs och har fullt upp !
    Ska hålla mig och våra vänner i Harlem NYC uppdaterade !
    Kram / Lena B (Elvira)

    SvaraRadera