Välkommen till min blogg!

Följ med mig som utbytesstudent i Monroe, Louisiana 2011/2012!
Hur är det att lämna sin familj ett år när man precis slutat nian? Är High School som det ser ut på film?
Är prom så fantastiskt som det låter?
Jag ska berätta allt!
Undrar ni något eller har några frågor så är det bara att kommentera!

tisdag 18 oktober 2011

Time goes by

Jag veeeeet att jag är dålig på att uppdatera, jag ber om ursäkt! haha

Men helgen var väldigt rolig! Siw-elise sov över här hela helgen för att hennes värdmamma var bortrest. Så i fredags var jag, Elise och Cross och såg lejon kungen, andra gången för mig på bio, men den var lika bra den här gången också. I lördags gick vi upp och runt klockan tolv och var sedan ute och körde gatern och njöt av solen. Sen åkte vi och hämtade Leon (en tysk utbytesstudent som kom och åt middag hos oss, men jag åkte sen till mitt första amerikanska födelsedags, ja, fest, typ. Det var dekorationer i rosa, svart och vitt och det var en otroligt vacker tårta som jag tyvärr inte smakade, haha! Men vi åt pizza, spelade pingis, spelade Wii "just dance" och de skulle sedan kolla på en film men jag fick skjuts hem av Ali som var tvungen att åka lite tidigare hem. Efter kyrkan igår åkte jag och Elise tillsammans men Caroline och Brigitte (går på samma skola som jag, OCS) och deras familjer till en country club där de hade en jättegod buffé. Allt var väldigt likt vad man ser i filmer på sådana ställen. Vi åkte sedan hem, jag pluggade och försökte få en liten bränna, men det gick sisådär.

Idag efter skolan träffade jag Nadia (utbytesstudent från mexico) och tog en promenad, vilket båda våra familjer tyckte var konstigt! haha "Man går inte bara ut och går!" jooo! Jag tog även med min kamera för att ta lite fina bilder i det fantastiska vädret.

Nu måste jag pluggaa, ttyl!






The weekend




x

1 kommentar:

  1. vad många utbytesstudenter det verkar finnas där! vaa gött!!

    pösspösss miss uuuu / ullis

    SvaraRadera