Välkommen till min blogg!

Följ med mig som utbytesstudent i Monroe, Louisiana 2011/2012!
Hur är det att lämna sin familj ett år när man precis slutat nian? Är High School som det ser ut på film?
Är prom så fantastiskt som det låter?
Jag ska berätta allt!
Undrar ni något eller har några frågor så är det bara att kommentera!

onsdag 9 maj 2012

Crazy week

Förra veckan hade jag inte sekund ledig!
Eftersom att Holly och Trey var bortresta så sov jag över hos min tennispartner Kasey mån-tors och vi hade ju state tennis Ons-torsdag, tyvärr så förlorade vi vår första match mot st. freds, (som dessutom slutade som etta i state!) Men jag hade så sjukt roligt under de två dagarna!

På fredagen så åt jag middag med Amy, kollade på Cross' baseball game och sen så sov jag Caroline och Brigitte över hos Kasey. Vi kollade på film och åt på Waffle house sent på kvällen (Super amerikanskt jag vet!)
På lördagen så var vi på baseball matchen som spelades på OCS och sen åkte vi till Kyle och hade crawfish boil och sen var vi i ute i nästan tre timmar på bayoun och åkte på en uppblåst madrass bakom deras båt (tubing, kommer inte ihåg det svenska ordet för det...) Älskade det, och eftersom att jag sa att jag aldrig hade gjort det innan så lät de mig göra det mest av alla! Efter det så åkte jag till en utbytesstudents fest hos en fransk tjej, men det var så tråkigt att det slutade med att vi åkte och åt glass på eskamoes istället.
På söndagen sov jag mest och badade i poolen, Corbin hittade också en liten harunge som de har döpt till Buster och bor nu mera i en liten låda, och matas med någon sorts djurmjölk tre gånger om dagen och har är inte större än min hand, så sjukt gullig!!!
Igår fick jag veta att i yearbooken så kommer vi fyra utbytesstudenter få en sida och berätta lite om oss själva och om våra länder och vad vi gillar etc. Så jag svarade på några frågor och i nästa vecka så ska vi ta lite bilder som även ska vara med, så det ska bli roligt.

Har nu 28 dagar kvar här, helt sjukt. Nästa vecka är min sista vecka i skolan och nästa lördag så har jag min avskedsmiddag här... Var tog de nio månaderna vägen?


                                                                                    Kyle
                                                                                      Cross & Buster
                                                            Jag, Nadia (mexico) och Maria (Norge)

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar