Välkommen till min blogg!

Följ med mig som utbytesstudent i Monroe, Louisiana 2011/2012!
Hur är det att lämna sin familj ett år när man precis slutat nian? Är High School som det ser ut på film?
Är prom så fantastiskt som det låter?
Jag ska berätta allt!
Undrar ni något eller har några frågor så är det bara att kommentera!

lördag 28 april 2012

Busybusy!

Okej så förra söndagen så hade vi "art fest" i skolan, det var lite som bladins festivalen, det fanns lite olika saker man kunde göra med biljetter som tillexempel facepaint, bead art, sand art, slip n slide etc. En man hade också dagen innan kommit och betygsatt olika art works som alla som tar bild hade. Jag vann två första priset, en andra plats och en tredje plats så det var kul!
Efter det så hade vi tennis practise eftersom att det var regionals dan efter, åkte sen med hela tennis teamet till newks och åt middag.
Så måndag och tisdag så spelade vi tennis emot olika skolor, vi vann en och förlorade den andra, men det var en bra match. Tisdag så var det playoffs och då vann vi 6-0 6-0, detta betyder att vi går till state! Så nästa vecka, onsdag och torsdag är det state på universitetes tennis banor i monroe! Det ska bli jätteroligt efter som att vi har världens bästa och roliga tennis team!
Onsdag så hade vi national honor Art society där man välkomnade nya medlemmar i art club för året (alltså jag) Så man fick gå fram och tända ett ljus och sen var det en liten pris utdelning där jag vann "budding artist award, väldigt roligt! 
Torsdag bestod bara av skola och tennis. Igår så spelade vi en träningsmatch emot Neville och sen åkte jag och Becky och kollade på The Fray!! Var en jättebra konsert och efter det så åkte vi till orange leaf och åt middag, muuums.

Idag ska jag på någon sorts language utställning men några kompisar, fransk läraren på OCS tyckte absolut att jag skulle gå eftersom att jag inte kommer från Usa haha

Jag och min underbara bildlärare Mrs Sharp!
Tennis teamet!
Brother from another mother
 pussspusss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar