Välkommen till min blogg!

Följ med mig som utbytesstudent i Monroe, Louisiana 2011/2012!
Hur är det att lämna sin familj ett år när man precis slutat nian? Är High School som det ser ut på film?
Är prom så fantastiskt som det låter?
Jag ska berätta allt!
Undrar ni något eller har några frågor så är det bara att kommentera!

måndag 19 september 2011

Walking in Memphis

Kom precis hem från en underbar helg i Memphis!

Det får bli lite i punktform för jag orkar inte skriva så detaljerat.

Fredag,
Vaknade tidigt för att jag ville ha tid att packa och gör mig iordning inför den lilla "road tripen". Chattade med Ullis, vilket jag inte hade gjort på länge så det var ruligt! Holly åkte och släppte "bröderna" vid skolan och kom sedan och hämtade mig och väskorna. Vi åkte sedan till jacksonville som ligger ungefär 2 h bort, där spenderade vi åtminstånde tre timmar inne på Hollys favorit butik anthropologie, 2 tröjor och ett par byxor! (Holly shoppade ganska mycket mer där, haha) Sedan åt vi lunch och fortsatte sen till Memphis. Några timmar senare åt vi middag med hennes supergulliga mormor som är 86 år gammal men kunde lika gärna vara 15 år yngre! Sen sov vi.

Lördag,
Frukost, köpte tyg till en filt som hon vill göra till mig, det var tydligen hennes grej att göra filtar till hela släkten i ett mönster som passade personen, jag valde rooosor! Japansk lunch, mat koma, shooopping (!), middag, bio med Hollys syster Abby, sööömn.

Söndag,
Frukost, planterade ett träd (eller jag gjorde inte det, jag bara fotade haha), satt i bilen, åt kinesisk mat, hittade felix lingonsylt i en matbutik och var bara tvungen att köpa den! Kom hem, fick veta att de hade varit och köpt ett akvarium som en överraskning! (Holly blev Inte så glad) Tyler såg att en redan hade dött, skrattade lite åt det. Just nu sitter jag och gör läxor till imorgon....

Här kommer några bilder från helgen!


Planterar träd!


Holly och Mima som de kallar henne


Japanska restaurangen


Holly börjar prata med en man som var från Australien, väldigt intressant information jag vet!


Mississippi river


Körde förbi Mississippi!


Ha det så bra! Saknar er alla jättemycket, men jag har det bra här, det har jag verkligen!

x

1 kommentar:

  1. Min underbara älskling! Nu provar jag för 5:e gången att kommentera...
    Tänk vad du får se och uppleva mycket! Önskar bara att jag också var med :) Längtar sååå mycket efter dig!

    SvaraRadera