Välkommen till min blogg!

Följ med mig som utbytesstudent i Monroe, Louisiana 2011/2012!
Hur är det att lämna sin familj ett år när man precis slutat nian? Är High School som det ser ut på film?
Är prom så fantastiskt som det låter?
Jag ska berätta allt!
Undrar ni något eller har några frågor så är det bara att kommentera!

måndag 13 februari 2012

Mardi Gras

Här firar man någon som heter Mardi Gras, vilket är en typ parad där de slänger ut beads, vilket är halsband i olika färger.
Så igår var gator avstängda och vi stod vid en bensintvätt där de hade satt upp små brasor och ett tält där de grillade, åt nog världens godaste kött där, herregud vad gott det var!
Tidigare under dagen var jag och Amy och åt på Johnnys och sen var vi och kollade på killarna som spelade baseball från OCS, det är inte alls lika kul att kolla på baseball som amerikansk fotboll!!

Nu sitter jag och kollar på the grammys framför en brasa, myyys!







X

2 kommentarer:

  1. Vilka fina halsband!!!

    SvaraRadera
  2. Heeeeeeeeej Cecilia !
    Jag har så grymt dåligt samvete för att jag inte har skrivit ngt på vääääldigt länge. Det är så spännande att läsa din blogg. Känns verkligen som det händer massor varje dag i ditt liv och allt snurrar på med världens hastighet. Har förstått att ni hade jättekul i New York (även om det var "längesedan"). Helt underbara teckningar som du har gjort....flera stycken dessutom! Stort jättemassorgrattis till vinsten i tävlingen! Har även förstått att plugget går väldigt bra! Stort jättemassorgrattis här också! Du är verkligen en tjej att vara stolt över,,, själv har jag precis varit en vecka i San Francisco... Jobb givetvis... Men kul ändå. Ska förmodligen tillbaka till Warsaw, Indiana i slutet av mars igen. Får snart kämpa klipp-kort till US... Ska bli jättekul att åka till New York och möta upp dig. Må gott så länge...lovar att bli bättre på att skriva...även om jag inte känner din familj... Hälsa till hela ligan. Love /Hans

    SvaraRadera